Institut Jules Bordet - Jules Bordet Instituut

Diensten

Home Page Map Site Zoeken Contact Nieuws van het Bordet Instituut Medische Aktualiteit

Hospitalisatie

Uw vragen over uw hospitalisatie
Van uw aankomst in het ziekenhuis tot uw vertrek

Uw Opname / Financiële Informatie

Openingsuren

Openingsuren opnamebureau (vleugel hospitalisatie, ingang 121 Waterloolaan) :

tussen 7u30 en 17u00, van maandag tot vrijdag.

 

- buitenlijn : 02/541.33.41

- binnenlijn : 1.33.41

 

Buiten deze uren kunt u zich wenden tot het Onthaal (polikliniek, ingang 121, Waterloolaan, 1000 Brussel). Indien uw kamer nog niet klaar is op de dag van uw opname, wordt u voorlopig opgevangen in de afdeling Vooropname (polikliniek, ingang Waterloolaan 125).

 

Voor te leggen documenten

• Volgende documenten moeten bij uw opname steeds worden voorgelegd :

•• identiteitskaart, paspoort of elk ander document dat uw identiteit kan aantonen

•• voor inwoners van de EG : wij herinneren U eraan dat de Europese ziekteverzekeringskaart recht geeft op het ontvangen van gezondheidsprestaties die medisch gezien nodig zijn om een verblijf verder te kunnen zetten in zekere medische omstandigheden.
De CEAM dekt in geen geval de geprogrammeerde zorgen.

 

Zij,
- vervangt de reisverzekering niet.  Zij dekt de privé gezondheidszorgen niet noch de kosten zoals een terugvlucht naar uw land van herkomst of nog het verlies of diefstal van bezittingen
- dekt de kosten niet verbonden aan een medische behandeling die U gepland zou hebben in een ander land dan de EU
- garandeert in geen enkel geval het gratis zijn van de diensten. Doordat de gezondheidssystemen verschillend zijn van land tot land, kunnen bepaalde diensten die gratis zijn in uw land dit niet zijn in België.

 

Volgende documenten moeten enkel in bepaalde gevallen worden voorgelegd :

- als de hospitalisatiekosten ten laste genomen worden door een bijzondere organisatie : het requisitoir of document van tenlasteneming;

- als u beschikt over een hospitalisatieverzekering : eventueel een kaart of formulier van de organisatie waarbij u bent aangesloten;

 

Er bestaan overeenkomsten tussen verschillende organisaties en het Jules Bordet Instituut. Ga voor meer inlichtingen langs bij uw verzekeraar.

 

Voorschot voor de hospitalisatiekosten

Voorzie bij uw opname een voorschot. U kunt betalen met Bancontact of kredietkaart. Contant geld wordt enkel aanvaard tijdens de week. Deze provisie moet iedere week hernieuwd worden.

 

Hieronder (en ook beschikbaar aan het Onthaal) vindt u de opnameverklaring en de tarieven voor de verschillende kamertypes.

 

Hier enkele gegevens die het toelaten beter de kosten te evalueren van een verblijf in het Jules Bordet Instituut.  Als U geen antwoord vindt op uw vragen, is het altijd mogelijk de facturatie te contacteren per telefoon of per email.

Opnameverklaring
 

 

 

Er zal u gevraagd worden om een opnameverklaring te ondertekenen. Het gaat hier over een niet-exhaustieve kostenraming voor uw ziekenhuisopname : klik hier

 

Concreet zal U alle informatie vinden betreffende de kosten van uw verblijf in het Bordet Instituut en betreffende :

- kamersupplement

- honorariumsupplement

- voorschot

- de persoonlijke bijdrage van de patiënt

 

Toelichting bij de opnameverklaring : klik hier

Overzicht van
diensten en
goederen

Overzicht van de geactualiseerde prijzen van de goederen en diensten die het meest gevraagd worden in het ziekenhuis : klik hier

Contact

Als U geen antwoord vindt op uw vragen, aarzel dan niet het onthaal of de facturatiedienst te contacteren die U gepersonaliseerde uitleg zal verstrekken of het nu, voor of tijdens uw opname is :
 

Onthaal (aanvraag met betrekking tot de opname)
- Tel : 02/541.33.41 of 02/541.33.42

 

Factureerafdeling (call center) : aanvraag met betrekking tot financiële ramingen en facturatie.

- Tel : 02/541.34.34

- Email : facturation@bordet.be

Nuttige informatie

• RIZIV website : klik hier

• U wil weten of een geneesheer geconventionneerd is of niet (via RIZIV website - kies BURGER) : klik hier

• Geneesherenlijst (via de Orde van Geneesheren website) : klik hier

 

Uw persoonlijke bezittingen

Voor uw eigen comfort raden we u aan om het linnengoed en de persoonlijke spullen die u zal nodig hebben zelf mee te brengen :

- Toiletbenodigdheden : kam, borstel, tandpasta, tandenborstel, zeep, scheermesje, spiegel,…

- Badkamerlinnen : handdoeken en washandjes

- Pyjama’s of nachtkleedjes, ondergoed, kamerjas, pantoffels - Boeken, kranten, kruiswoordraadsels, ...

 

Volgt u een behandeling ? Breng dan uw geneesmiddelen mee en licht uw verpleegster/verpleger bij aankomst hierover in.

 

Uw veiligheid

We raden u aan om geen waardevolle voorwerpen mee te brengen :

- juwelen, waardevol uurwerk,…

- grote sommen geld, bankkaart,…

- cd-speler, gsm, radio, laptop,…

 

Voor uw veiligheid kan u uw geld in bewaring geven bij onze kassier tussen 8u en 12u30 (vleugel hospitalisatie niveau 0, gang Directie). Kleine waardevolle voorwerpen kan u afgeven in vleugel H op de gelijkvloerse verdieping. Er wordt een inventaris opgemaakt van elke inbewaringgeving. (Middel)grote voorwerpen - draagbare computer, handtas, valies - worden niet aangenomen.

Safes zullen geplaatst worden in bepaalde kamers (niet alle) ; maar het is mogelijk centrale safes te gebruiken (als er geen andere oplossing is…).

 

Het Jules Bordet Instituut wijst iedere aansprakelijkheid af voor verlies, diefstal of beschadiging van waardevolle objecten die u bewaard zou hebben in uw kamer (zelfs in de safe of de kasten met sleutel) of die Uzelf bewaard hebt.

 

Identificatiebandje

Bij uw opname krijgt u van het personeel van het Instituut een identificatiebandje rond uw pols. We vragen u om dit bandje aan te houden gedurende uw hele verblijf. Deze maatregel lijkt u misschien onaangenaam of hinderlijk, maar ze heeft tot doel om iedere vergissing met betrekking tot de identiteit van onze patiënten tijdens het verblijf in het ziekenhuis te vermijden.

 

Updating van deze bladzijde : 03/2017

   

©2005, Jules Bordet Instituut - 121 Waterloolaan, 1000 Brussel, telephone image+32 2 541 31 11