Overslaan en naar de inhoud gaan

Praktische informatie

Uw bezoek aan het Jules Bordet Instituut

Bij uw aankomst

De secretaressen van de dienst Onthaal informeren u, brengen alle administratieve formaliteiten in orde en organiseren uw zorgtraject.

De referentiesecretaresse is uw bevoorrechte gesprekspartner bij de Onthaaldienst.

Ondersteuning en bijstand

De Sociale Dienst kan u en uw naasten helpen bij uw administratieve formaliteiten. De dienst kan u ook helpen om sociale problemen op te lossen en uw ontslag voorbereiden door u verschillende oplossingen aan te bieden: thuishulp, verblijf in een revalidatiecentrum, opname in een RVT, enz.

Onze gezondheidsprofessionals

Onze medische teams

In het Institut Jules Bordet wordt u behandeld door een multidisciplinair medisch team.

Dat bestaat uit gespecialiseerde oncologen die in onderling overleg de best mogelijke behandeling voor u uitwerken.

Aan dit multidisciplinair oncologisch overleg (COM) nemen diverse medische, verpleegkundige, psychologische en paramedische experts deel.

Onze verpleegkundige en paramedische teams

Het paramedische team komt in actie, in overleg met de artsen, zodra er nood is aan speciale bijstand om uw behandeling te versterken of uw comfort en uw levenskwaliteit te verhogen. Kinesitherapeuten, psychologen, logopedisten, diëtisten, ergotherapeuten, verpleegkundigen die gespecialiseerd zijn in schoonheidsverzorging en pedicures werken voortdurend samen met het medische team en het verzorgingsteam.
Daarnaast staan er coördinerende verpleegkundigen oncologische zorg (CVOZ) tot uw dienst om als tussenpersoon te fungeren tussen al uw interne en externe zorgverleners in het Institut Jules Bordet.

Titel
Ter uwer beschikking

Restaurant en boetiek

Het restaurant ligt op de begane grond (90 Mijlenmeersstraat, 1070 Anderlecht). Het is tijdens de week open van 11u30 tot 15u00 (gesloten tijdens het weekeinde).

De boetiek ligt ook op de begane grond en biedt u een gezellig kader. Ga er gerust eens langs met uw naaste familie. U vindt er snacks, boeken en magazines, toiletproducten, geschenken, bloemen enz. De boetiek is open van 7u tot 18u in de week en van 11u00 tot 18u00 tijdens het weekeinde.    

  • Contact:
    • Tel : +32(0)2 541 36 86

De dienst Facturatie – Invordering

De dienst Facturatie – Invordering is ter beschikking voor alle vragen met betrekking tot uw facturen en betalingen, enkel op afspraak, van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 12u30.  

  • Adres : Instituut Jules Bordet
    Mijlenmeersstraat 90, 1070 Brussel (Wij bevinden ons op het gelijkvloers – Route 1985)
  • U kan ons contacteren op
    • 02/541.39.91 voor al uw vragen betreffende uw factuur of om een afspraak te maken, van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 12u30 ;
    • 02/541.34.34 voor al uw vragen betreffende uw betaling of herinnering of om een afspraak te maken, van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 12u30
    • facturation-recouvrement@bordet.be  

Vragen over uw factuur ?

Die dienst Patiëntenfacturatie is uw uniek contactpunt voor alle vragen na facturatie.

  • De facturen worden u over het algemeen toegestuurd in een termijn van 6 à 8 weken na uw laatste bezoek aan het ziekenhuis.
  • Het is mogelijk dat u achteraf nog aanvullende facturen op uw hoofdfactuur krijgt. Deze facturen kunnen u toegestuurd worden tot twee jaar na de datum van de prestatie. 
  • Om alle kosten van invordering te vermijden nodigen we u uit om de betalingstermijn op de factuur te respecteren.

Vooraleer een beroep te doen op onze diensten nodigen wij u uit om de verschillende vragen en antwoorden op die pagina te consulteren.

Voor uw veiligheid

Waardevolle voorwerpen

Het ziekenhuis is een openbaar gebouw waar heel wat mensen rondlopen. Ondanks de veiligheidsmaatregelen en onze waakzaamheid bestaat altijd het risico op diefstal van waardevolle voorwerpen. Laat ze daarom nooit onbewaakt achter. Het ziekenhuis is niet aansprakelijk voor verlies en diefstal.

Bij een ziekenhuisopname hebt u soms de mogelijkheid om uw waardevolle voorwerpen in bewaring te geven bij de Opnamebalie. Informeer u bij de verpleegkundige.
De eenpersoonskamers op de diensten chirurgie beschikken over een safe waarin u veilig uw spullen kunt bewaren.
Meld alle eventuele problemen onmiddellijk aan de verpleegkundige. Hij of zij zal dan de interne veiligheidsdienst waarschuwen.

De veiligheid in het ziekenhuis

Het Institut Jules Bordet heeft verschillende maatregelen genomen om de veiligheid van de patiënten en het personeel te waarborgen.

  • Er zijn permanent veiligheidsagenten aanwezig in het ziekenhuis.
  • Buiten de bezoekuren zijn de ziekenhuisverdiepingen alleen toegankelijk via een badge.
  • In en rond het ziekenhuis is er videobewaking.
  • De eenpersoonskamers op de chirurgische afdelingen beschikken over een safe.
  • Het ziekenhuis moedigt patiënten aan om elektronisch te betalen.
  • Er worden regelmatig sensibiliseringscampagnes georganiseerd voor meer waakzaamheid, zowel intern als extern.

Het delen van medische gegevens

Via de bestaande gezondheidsnetwerken in België kunnen alle Belgische ziekenhuizen, artsen en zorgprofessionals buiten de ziekenhuizen onderling hun medische informatie en gezondheidsgegevens op elektronische en beveiligde wijze delen. De bedoeling hiervan is de zorg- en gezondheidsprofessionals in staat te stellen om in alle omstandigheden de continuïteit van de zorgverlening te garanderen voor de mensen die hun akkoord hebben gegeven.

Reglement betreffende de verwerking van persoonsgegevens van de patiënten